
Sommaire
cours / présentation
Cognition in social interaction • a multi-layered approach - Ludvigsen
In this talk learning is viewed as multi-layered phenomena. A socio-genetic approach is used in order to understand human activity, and to show how categories are a fundamental part of learning in a specific type of institutional practice. Empirically I explore how students talk and reason when they...
Date de création :
01.12.2011Auteur(s) :
Sten LUDVIGSENPrésentation
Informations pratiques
Langue du document : Français, Anglais
Type : cours / présentation
Niveau : master, doctorat
Durée d'exécution : PT0H0M0S
Contenu : vidéo
Document : video/mp4
Poids : 114.53 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.
Description de la ressource
Résumé
In this talk learning is viewed as multi-layered phenomena. A socio-genetic approach is used in order to understand human activity, and to show how categories are a fundamental part of learning in a specific type of institutional practice. Empirically I explore how students talk and reason when they are exposed to a set of categories taken from scientific discourse. The findings imply that the categories in the progressive inquiry model could guide the students towards a more systematic orientation when prompted by the teacher.
"Domaine(s)" et indice(s) Dewey
- Éducation (370)
- Les écoles et leurs activités, enseignement spécialisé, éducation spéciale (371)
Domaine(s)
- Sciences de l'éducation
- Sciences de l'éducation
Intervenants, édition et diffusion
Intervenants
Fournisseur(s) de contenus : Luc TROUCHE, Christian Bailly
Édition
- École Normale Supérieure de Lyon
- Institut Français de l'Éducation
Diffusion
Document(s) annexe(s)
- Cette ressource fait partie de
Fiche technique
Identifiant de la fiche : 8099
Identifiant OAI-PMH : oai:canal-u.fr:8099
Schéma de la métadonnée : oai:uved:Cemagref-Marine-Protected-Areas
- LOMv1.0
- LOMFRv1.0
- Voir la fiche XML
Entrepôt d'origine : Canal-U